بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوغات- آذربایجان غربی [آپدیت شد]

سوغات-  آذربایجان غربی [آپدیت شد]

سوغات- آذربایجان غربی

معروف‌ترین سوغات آذربایجان شرقی، به‌ویژه شهر ارومیه، نقل است که تولید آن در استان، سابقه‌ای دیرینه دارد. نقل از یک روکش بیرونی آن از شیره‌ی شکر که با جوشاندن شکر در آب تهیه میشود. نقل‌ها براساس مغز به کار برده شده در آن‌ها و همچنین طعم‌ روکش بیرونی، انواع گوناگونی دارند. مشهورترین نقل ارومیه، نقل بیدمشکی یا ارفتهبریشمی است. در این نوع نقل، مغز داخل نقل خلال‌های بادامی است که با گل‌های بیدمشک معطر شده است و طعم‌دهنده‌ی روکش آن نیز عرق بیدمشک است.

استخ (لوزانک)

پخت این شیرینی سنتی و ساده برای پذیرایی از مهمانان به خصوص در ایام نوروز در مناطق مختلف استان مرسوم است. این شیرینی را با استفاده از نشاسته، شیره‌ی انگور، هل و گلاب می‌پزند و بعد از برش به قطعات دلخواه، با گردوی خردشده تزیین می‌کنند.

تنور‌شیرینی‌سی

نوعی نان محلی شیرین است که از خمیری تهیه شده است که به‌جای آب از ماست استفاده می‌کنند و برای زرد شدن روی آن، زرده‌ی تخم‌مرغ می‌مالند.

فرش دستباف

هم‌جواری با استان آذربایجان شرقی که از مهم‌ترین مراکز تولید فرش دستباف ایران است، باعث شده تا قالی دستباف این منطقه از جایگاه ویژه‌ای در صادرات فرش دستباف ایران برخوردار باشند. در میان بافته‌های استان، فرش ریزماهی خوی به‌دلیل ظرافت بافت و قالی افشار تکاب که به فرش آهنین مشهور است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده