مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه گردشگری و طبیعی سد لفور

جاذبه گردشگری و طبیعی سد لفور

 معرفی سد لفور سوادکوه

اگر به دنبال فضای آرامش بخشی هستید که جان بدهد برای عکاسی و خاطره‌سازی سد لفور را به شما پیشنهاد میکنیم. برای رسیدن به سد لفور باید از فیروزکوه و پل سفید عبور کنید و به شهر شیرگاه برسید. در اینجا دریاچه و جنگلی وجود دارد که کمتر کسی از آن خبر دارد.

شهرستان سوادکوه جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد اما سد لفور یکی از جاذبه های مهم این شهرستان است که در منطقه شیرگاه واقع شده است. سد لفور درست در کنار دهستان لفور قرار دارد. بهترین مسیر دسترسی به سد، جاده شیرگاه-بابلکنار است. این سد در ابتدا به نام پاشاکلا شناخته می‌شد و هنوز هم برخی از تابلوهای راهنمایی در اطراف سد به همین نام وجود دارد. اکنون نیز نام رسمی آن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی است که از مشاهیر بزرگ دهستان لفور بودند.

تاریخچه سد لفور به سال های آخر حکومت پهلوی برمیگردد که مطالعات اولیه و امکانسنجی احداث یک سد مخزنی بر روی رودخانه  بابلرورد درمنطقه بابل کنار از توابع شهرستان بابل انجام شده است اما با وقوع انقلاب اسلامی در سال  1357، موضوع احداث سد در متطقه لفور  به فراموشی سپرده شد تا اینکه درسال 1374 دولت آقای هاشمی رفسنجانی تصمیم جدی به احداث آن گرفت و با تغییر محل احداث آن از بابل کنار به منطقه ای بالا دست تر یعنی منطقه لفور، دستور اجرای طرح را صادر کرد.

 

بهترین مسیر دسترسی به سد، جاده شیرگاه-بابلکنار است. از شیرگاه که عبور کردید، تابلوی این جاده را می‌بینید. در راه، کلیج خیل و اسلام آباد را هم پشت سر می‌گذارید. در انتهای جاده سد لفور را خواهید دید. شما میتوانید در فصول مشخصی اقدام به ماهیگیری در این دریاچه کنید. از جمله ماهی‌های معروف دریاچه لفور می‌توان به زردپر، سرخ باله و ماهی سفید رودخانه‌ای اشاره کرد. جنگل‌های توسکا در اطراف دریاچه نیز بسیار تماشایی هستند.

دریاچه سد لفور یک جزیره دارد. جزیره‌ای که به نظر یک قبرستان قدیمی است. برای رسیدن به جزیره، باید قایق داشته باشید یا اینکه مسیر را شنا کنید. حتما توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید. در جزیره یک امامزاده هم هست که می‌توان شب را در آنجا گذراند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!


 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده