مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ایران [آپدیت شد]

ایران [آپدیت شد]

کشور ایران

جمهوری اسلامی ایران ، کشوری در آسیای غربی است . ایران از شمال غربی با ارمنستان و آذربایجان ، از شمال با دریای خزر ، از شمال شرقی با ترکمنستان ، از شرق باافغانستان ، از جنوب شرقی با پاکستان ، از جنوب با خلیج فارس و دریای عمان هم مرز است و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است. موقعیت مرکزی آن در اوراسیا و مجاورت با تنگه هرمز است که به آن اهمیت ژئواستراتژیک مهمی میدهد. تهران پایتخت و بزرگترین شهر ایران و همچنین قطب اصلی اقتصادی و فرهنگی است. این شهر همچنین با بیش از 8.8 میلیون نفر ساکن و با 15 میلیون نفر که برای کار به تهران میایند یکی از شهرهای پر جمعیت جهان است.

ایران یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است ، که با تشکیل پادشاهی های ایلام در هزاره چهارم پیش از میلاد آغاز می شود و دارای آثاری از زمان ایلامی ها و هخامنشیان است.

سیستم سیاسی ایران ترکیبی از دموکراسی ریاست جمهوری و یک حکومت دینی اسلامی است که اختیارات نهایی به " رهبر معظم " اعطا می شود.

ایران عضو بنیانگذار سازمان ملل ، ECO ، OIC و OPEC است . منطقه ای دارای ذخایر زیادی از سوخت های فسیلی  از جمله بزرگترین عرضه گاز طبیعی و دارای سومین ذخایر نفت جهان است. میراث و فرهنگ غنی این کشور باعث شده 22 مکان ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده باشد.ایران از نظر تاریخی یک کشور چند قومی و متشکل از گروه های قومی ، زبانی و مذهبی متعددی است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده