بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قلعه قهقهه مشگین شهر [آپدیت شد]

قلعه قهقهه مشگین شهر [آپدیت شد]

قلعه قهقهه مشگین شهر در ۲۰ کیلومتری روستای وجنی و حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرستان اهر قراردارد. از دو مسیر میتوان به آن محل رفت. ازطریق جاده اهر-ورگهان و سپس وجنی میتوان به این قلعه رفت و نیز ازطریق جاده مشکین شهر به پارس آباد وبعداز گذر از کنکرلو سه راهی هست که سمت چپ سه راهی تابلو قلعه قابل رویت است فاصله قلعه تا آن سه راهی حدود ۴۵کیلومتر است.

این قلعه در ارتفاع حدود ۱۰۰۰ متری واقع شده و با حصار مستحکم و غیرقابل نفوذ احاطه شده است که با گذشت سالیان دراز همچنان پابرجا می‌باشد.

دور تا دور قلعه پرتگاه‌های خطرناک و عمودی شکل وجود دارد که ورود به قلعه را تقریباً غیرممکن می‌سازد مگر در شرایط جوی مناسب. تنها راه ورود به قلعه از ضلع شمالی آن می‌باشد. بلندترین بخش این قلعه قسمت جنوبی آن است. در این قسمت آثاری دیده می‌شود که حکایت از وجود یک ساختمان دارد که هم اکنون با خاک یکسان شده و به احتمال قوی جایگاه نگهبانان بوده است .در قسمت شمال شرقی قلعه چهار مخزن به قطر ۵ متر و ۱۱ آب انبار در قسمت غربی قلعه برای ذخیره آب باران و برف ایجاد شده که از این طریق آب آشامیدنی نگهبانان یا ساکنان قلعه تأمین می‌شده است


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده