بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های دیدنی استان گلستان

جاذبه های دیدنی استان گلستان

آشنایی با جاذبه های دیدنی استان گلستان

استان گلستان که در شمال شرقی ایران واقع شده است ، از نظر جاذبه های طبیعی دلربا ، تنوع قومی گسترده و اماکن تاریخی متعدد ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور است.

این استان محل تالاب های بین المللی ، جنگل های انبوه ، چشمه های جوشان و ده ها آبشار است.

گلستان بدون شک یکی از سرسبزترین مناطق ایران است. همزیستی مسالمت آمیز در میان گروه های قومی از جمله بلوچ ها ، قزاق ها و سیستانی ها هنوز منبع جذابیت دیگری در این استان است.

تعدادی از گویش ها در گلستان صحبت می شود و مردم آرایه ای از لباس ها را در طرح ها و رنگ های مختلف می پوشند.

گمیشان و گرگان

گرگان و گمیشان دو شهر مهم استان گلستان هستند که دارای بالاترین تعداد مکانهای تاریخی استان هستند.

کاخ آقا محمد خان ، عمارت امیر لطیفیس ، عمارت و مدرسه تقویس ، عمارت باقری ها و مدرسه عمادیه از جمله اماکن تاریخی گرگان هستند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

مسجد جامع گرگان نیز از جمله شگفتی های تاریخی استان گلستان است. این مسجد از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و قدمت آن به دوران سلجوقیان برمی گردد.

امامزاده نور که به دلیل کاشی کاری های بی نظیرش مشهور است ، توجه گردشگران را به گرگان نیز جلب می کند. این بنا در زمان پادشاهان تیموری ساخته شده است.

گمیشان ، با خانه های چوبی دو طبقه خود که در مناطق روستایی پراکنده شده و طبق سبک معماری روسی ساخته شده ، یکی دیگر از جاذبه های استان است. این خانه ها در زمان قاجار ساخته شده اند و بازدید از آنها ارزش دارد.

ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران در هشت کیلومتری جنوب گرگان واقع شده و از جاذبه های طبیعی استان است.

سایت گردشگری ناهارخوران بخشی از جنگل گسترده و باستانی هیرکانی است که قدمت آن به بیش از یک میلیون سال می رسد.

ناهارخوران از زمان های بسیار قدیم به عنوان کمپینگ فعالیت می کرده است ، به طوری که زائران حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) ، امام هشتم شیعه ، در نهارخوران استراحت می کنند.

روستای زیارت

زیارت در بین 20 مقصد برتر روستایی نمونه کشور قرار دارد. در هفت کیلومتری ناهارخوران واقع شده است و میزبان مقبره امامزاده عبدالله است.

زیارت همچنین محل تنها آبگرم این استان است که گفته می شود دارای خواص درمانی است.

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان اولین منطقه طبیعی کشور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این پارک همچنین بزرگترین پارک در نوع خود در ایران است و محل زندگی حدود یک هشتم گونه های گیاهی ، یک سوم پرندگان و 50 درصد پستانداران است.

بلندترین برج جهان

گنبدکاووس در استان گلستان بلندترین برج آجری جهان به نام 'گنبد قابوس' است که بیش از 1000 سال پیش ساخته شده است.

این برج که در بالای یک تپه 15 متری قرار دارد و 55 متر ارتفاع دارد.

جزیره ایرانی دریای خزر

بازدیدکنندگانی که علاقه مند به بازدید از تنها جزیره ایرانی دریای خزر هستند باید برای رسیدن به جزیره آشوراده به بندر ترکمن در استان گلستان سفر کنند. جزیره آشوراده محلی برای تماشای پرندگان است که بخصوص در فصل پاییز گردشگران و طبیعت گردان را به خود جلب می کند.

بازدیدکنندگان بندر ترکمن همچنین این فرصت را پیدا می کنند که با کیفیت ترین و جذاب ترین صنایع دستی را با ارزان ترین قیمت در دوشنبه بازار (بازار موقت که هر دوشنبه برپا می شود) خریداری کنند.

بام گلستان

منطقه حفاظت شده جهان نما ، منطقه ای بکر طبیعی با گونه های گیاهی و جانوری فراوان ، به عنوان مرتفع ترین مکان در استان شناخته شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 1700 متر است ، جایی که بازدید کنندگان می توانند در کلبه های چوبی استراحت کنند و از آرامش طبیعت لذت ببرند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده