مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی آرامگاه حافظیه

معرفی آرامگاه حافظیه

حافظیه

نویسنده قرن 14 میلادی را شکسپیر ایران ، یکی از بزرگترین شاعران پارسی در تمام دوران و مایه مباهات ملی می دانند.

حافظیه نام یک مجموعه زیارتگاه در شمال شیراز ، در جنوب دروازه قرآن است. از آنجا که شامل آرامگاه حافظ شیرازی است ، این مجموعه با این نام شناخته می شود. حافظیه حدود 2 هکتار مساحت دارد و از دو حیاط شمالی و جنوبی جدا شده توسط یک سالن تشکیل شده است.

برای درک جایگاه حافظ در روح ملت هیچ جایی بهتر از مقبره و باغ یادبودی که در آن واقع شده است وجود ندارد. ایرانیان جمله ای دارند که می گوید هر خانه باید دو چیز داشته باشد: اول قرآن ، سپس مجموعه آثار حافظ.

این قهرمان قومی ایرانی قرن 14 میلادی مورد احترام است.

حافظیه (مقبره حافظ) ، یکی از محبوب ترین جاذبه های شیراز، در باغی در حاشیه رودخانه رکن آباد واقع شده است. بنای اصلی که در سال 1773 میلادی در زمان کریم خان زند ساخته شد ، شامل چهار ستون سنگی در مرکز بود که ضلع های شمالی و جنوبی آن باز بود.

در هر دو طرف دیگر اتاقی ساخته شده بود. مقبره واقعی حافظ در بیرون و پشت این ساختمان در وسط باغ بود و بعداً نرده ای آهنی در اطراف مقبره ثابت شد.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

در دهه 1930 ، با هدایت وزارت آموزش و پرورش ، مقبره حافظ شکل امروزی خود را بدست آورد. لبه های سنگی ساختمانهای کریم خان که با گسترش خیابان زند شیراز برداشته شده بودند ، به محوطه حافظیه منتقل شد.

چهار ستون اصلی در مرکز حفظ شد و شانزده ستون سنگی دیگر از یک قطعه و به شکل مشابه آماده شد و ستون فعلی بیست ستون به طول 56 متر با طرح های تزئینی ، قالب های گچی و مصنوعی ، مطابق با سبک های قدیمی و اصیل شیرازدارد. سنگ قبر اصلی بر روی سکویی هشت طرفه که هشت ستون سنگی روی آن قرار دارد ، برافراشته شد.

این ستون ها از سقف که تاج پوشش داده شده با ورق مسی و سقف زیر تزئین شده با موزاییک از کاشی های مینا کاری شده است ، پشتیبانی می کنند.

حافظ و اعتقادات وی بسیار مورد تحسین گوته ، نابغه بزرگ ادبیات مدرن آلمان قرار گرفته است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده