بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذاهای سنتی استان هرمزگان [آپدیت شد]

غذاهای سنتی استان هرمزگان [آپدیت شد]

غذاهای سنتی استان هرمزگان

بر خوش برای طرفداران غذاهای دریایی این است که بیشتر غذاهای محلی هرمزگان با ماهی و میگو طبخ می شود و برای معتدل کردن طبع سرد آن ها از مقدار زیادی ادویه و فلفل در پخت آنها استفاده می شود.

هواری ماهی

هواری ماهی در واقع ماهی مخلوط با برنج است. ابتدا ماهی را در پیاز و زردچوبه سرخ شده همراه با سبزی های معطر مانند گشنیز، جعفری، شنبلیله و سیر سرخ می کنند و بعد از اضافه کردن مقدار زیادی فلفل و ادویه برنج را به آن اضافه کرده و منتظر میماند تا دم بکشد و بعد از آن غذا آماده ی سرو کردن است.

زیبون

زیبون از غذاهای محلی قشم است که بسیار هم معروف و پر طرفدار است. این غذای خوشمزه هم مانند سایر غذاهای محلی قشم با ماهی تهیه می شود و زیبون ماهی نامیده می شود.

موفلک

این غذا که بیشتر در بین مردم خود شهر بندرعباس طرفدار دارد و ترکیب ماهی پخته شده با گندم یا جو است .برای تهیه ی موفلک ابتدا جو یا گندم پرک را آنقدری تفت می دهند که برشته شوند و سپس در آب خیسش می کنند که نرم شوند.ماهی را در آب با نمک و زدچوبه می جوشانند تا کامله پخته شود و سپس استخوانهایش را جدا می کنند.گوشت ماهی را با ادویه سرخ کرده و سپس به همراه جو یا گندم خیس شده دم می کنند.

برنج دیشو

اگر غذاهای شیرین دوست دارید مطمئنا از این غذا لذت خواهند برد.برای طبخ این غذا شیره ی خرما را با آب رقیق کرده و سپس می جوشانند و برنج (از قبل خیسانده شده) را درآن می ریزند و به شیوه ی معمول دم می کنند و سپس همراه ماهی سرخ شده سرو میکنند.

قلیه ماهی و میگو

قلیه ماهی و قلیه میگو در استان هرمزگان همانند خیلی دیگر از نواحی کشورمان طرفداران زیادی دارد اما همان طور که می دانید طبخ این غذا در هر منطقه بسته به ادویه های استفاده شده در آن متفاوت است.در هرمزگان ادویه های مخصوص و فلفل فراوان طعم خاص و بی نظیری به این خورشت می دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده