بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شیروان دره‌سی [آپدیت شد]

شیروان دره‌سی [آپدیت شد]

اگر شما هم از علاقمندان به طبیعت گردی هستید و به دنبال مناطق هیجان انگیز در دل طبیعت می باشید با ما در این مقاله هیجان انگیز همراه باشید تا به دو تا از دره های بکر و هیجان انگیز در دل طبیعت سفر کنیم.

شیروان دره

سبلان از طبیعتی زیبا و جذاب، سرسبز بهرمند است. در نزدیکی لاهرود در جنوب شرقی مشکین شهر، به دره ای می رسیم که در میان محلی ها به شیروان دره معروف است. این دره عریض و عمیقی که محل تولد آبشارهای بسیار زیبا و بکری میباشد. هوای سبلان در تابستان معتدل و کوهستانی است و در زمستان، هوای بسیار سردی دارد و تمام شیروان دره قندیل می بندد.

شیروان دره با تنوع بالای پوشش های گیاهی و جانوریش دومین ژئوپارک بزرگ خاورمیانه محسوب می شود و یازدهمین زیستگاه حیات وحش در منطقه ساوالان است. دراطراف دره،دیواره های صخره ای به شکل بریدگی های دیده می شود که قدمت این طبیعت دلربا را نشان می دهد. در میان مردم محلی این تندیس های سنگی به انسان های اولیه که در فکر فرو رفته اند،معروف اند.این تندیس ها آنقدر خوش تراشیده شده اند که فکر می کنید یک سنگ تراش چیره دست این تندیس های سنگی را با دست تراشیده است.



بعد از آبشار در ورودی دره با کمی صخره نوردی میتوانید از چشمه شابیل دیدن نمایید.آبشار دوقلوی شیروان دره، از زیبایی بی نظیری برخوردار است وهمه ساله در بهار و تابستان تولد خود را جشن می گیرد و به دامان دشت از زیبایی چشم نواز خود هدیه می دهد.در زمستان این دو آبشار یخ می زنند و آب های قندیل بسته یکی از چشم نوازترین منظره ها را به وجود می‌آورد.

در شیروان دره و دامنه های سبلان دریاچه بکری قرار دارد که به آت گولی معروف است که بسیار زیبا و دیدنی میباشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده